Bavaria verwelkomt bierdrinkers bij wereldwijde familie

14-11-2016
  • Nieuwe internationale campagne ‘Welcome to the Family’
  • ’s Werelds grootste familiebrouwerij viert familiegevoel met bier als verbindende factor
  • Campagne met nieuwe tv-commercial vanaf vandaag te zien in Nederland

Lieshout – Bavaria, de grootste onafhankelijke familiebrouwerij ter wereld, introduceert vandaag een nieuwe internationale campagne ‘Welcome to the Family’. Met de nieuwe campagne viert Bavaria het gevoel dat het samen drinken van een biertje oproept: wie je ook bent en waar je ook vandaan komt, je hoort er bij. Met deze boodschap en bier als verbindende factor brengt de Brabantse familiebrouwerij mensen samen. De nieuwe campagne ‘Welcome to the Family’ start vandaag in Nederland.

In de nieuwe campagne geeft Bavaria haar visitekaartje af als de grootste onafhankelijke familiebrouwerij ter wereld met passie voor bieren en zo’n 300 jaar brouwtraditie. Binnen Bavaria zijn 28 leden van de familie Swinkels actief, maar alle ruim 1.000 medewerkers voelen zich onderdeel van de brouwersfamilie. Centraal staat de belangrijkste reden voor het drinken van Bavaria bier, namelijk het delen van spontane, leuke en vooral gezellige momenten samen. Met deze campagne neemt Bavaria na zo’n dertig jaar afscheid van de slogan ‘Zo, nu eerst een Bavaria’ en communiceert zij nu vanuit de kracht van het familiebedrijf. “Bier verbroedert en brengt mensen samen. Dat is waar Bavaria voor staat. Daarom willen we deze universele boodschap uitdragen. Eerst in Nederland en vervolgens in alle landen waar Bavaria actief is”, vertelt Pieter Swinkels, CMO van Bavaria N.V.

Ambachtelijk bier, gebrouwen volgens familietraditie

Alle bieren van Bavaria zijn met passie gebrouwen volgens een eeuwenoude familietraditie en bestaan uit natuurlijke ingrediënten. Zo brouwt Bavaria haar bieren als enige in Nederland met zuiver natuurlijk mineraalwater uit eigen bron en is de mout afkomstig uit haar eigen mouterij. Bavaria is een heel toegankelijk en puur pilsener.

External Communications Manager

Over Bavaria N.V.

Bavaria heeft als onafhankelijke familiebrouwerij een unieke positie op de internationale biermarkt. Al zeven generaties lang wordt het bedrijf geleid door de familie Swinkels. Doordat het bedrijf beschikt over twee eigen mouterijen is het gehele brouwproces nog in eigen beheer. Bavaria is de enige grote brouwer in Nederland die haar bier brouwt met zuiver natuurlijk mineraalwater uit eigen bronnen. Dit kenmerkt de belangrijkste filosofie van Bavaria: een constante hoge kwaliteit van haar bieren. Van de ruim 6 miljoen hectoliter bier die de in Brabant gewortelde organisatie jaarlijks produceert, is 65% bestemd voor de buitenlandse markt. Inmiddels genieten meer dan 120 landen van Bavaria bier.