Bavaria zet in op laag alcoholisch bier met Bavaria 3.3

03-03-2017
3 maart 2017
Bavaria zet in op laag alcoholisch bier met Bavaria 3.3
·        Inspelen op trend van verantwoord omgaan met alcohol en bewust genieten
·        Vernieuwende variant met authentieke biersmaak die minder alcohol bevat
·        Bavaria 3.3 vanaf week 10 verkrijgbaar

Lieshout - Bavaria introduceert Bavaria 3.3. Een nieuw, smaakvol lager bier met minder alcohol. Met Bavaria 3.3 maakt de grootste onafhankelijke familiebrouwerij ter wereld de weg vrij voor smaakvolle bieren met een lager alcoholpercentage. Zo spelen de bierbrouwers uit Lieshout in op de trend dat consumenten bewuster genieten en verantwoord omgaan met alcohol. Het heldere, lichtblonde bier combineert een authentieke smaak met een alcoholpercentage van 3,3 procent.

Nederlandse consumenten gaan steeds verantwoorder om met alcohol. Uit recente cijfers van het RIVM blijkt dat 92 procent van de consumenten die wel eens een glaasje drinkt dit verstandig en met mate doet. In de afgelopen zes jaar is de consumptie van alcoholvrij bier verdriedubbeld*. “Mensen willen steeds vaker bewust minder alcohol consumeren. Wel genieten van een lekker bier, de volle smaak, maar dan met minder alcohol. We zijn dan ook bijzonder trots dat we de consument hiervoor een lekker alternatief kunnen bieden met Bavaria 3.3”, vertelt Ralph Bongaerts, Marketing Manager Nederland bij Bavaria.

Echte biersmaak, minder alcohol
Smaak is de grootste uitdaging voor de ontwikkeling van laag alcoholisch bier. Bavaria 3.3 smaakt verfrissend met tonen van hop en is mooi in balans. Ondanks het lagere alcoholpercentage is het nieuwe bier qua smaak vergelijkbaar met 5,0 procent alcohol pils. Dit komt doordat tijdens het brouwen meer aroma hop wordt gebruikt. Zo behoudt het bier de normale bitterheid, de volle smaak en heeft het een heerlijk frisse hopgeur.

Bewust genieten van Bavaria 3.3
Bavaria 3.3 wordt vanaf week 12 groots geïntroduceerd met een landelijke campagne en een tv-commercial waarin het getal 3 de hoofdrol speelt. Daarmee richt Bavaria zich op bierdrinkers die bewust en verantwoord van een lekker bier willen genieten.

Bavaria 3.3 is vanaf halverwege maart verkrijgbaar bij de supermarkten. Vanaf april is het nieuwe bier ook verkrijgbaar in de horeca. De consumentenadviesprijs is € 2,79 euro voor een 4-pack blikjes en € 3,59 euro voor een 6-pack flesjes.

* Bron: Kerncijfers Nederlandse Brouwers 2016

External Communications Manager

rinske.vandenbos@bavaria.nl

Over Bavaria N.V.
Bavaria heeft als onafhankelijke familiebrouwerij een unieke positie op de internationale biermarkt. Al zeven generaties lang wordt het bedrijf geleid door de familie Swinkels. Doordat het bedrijf beschikt over twee eigen mouterijen is het gehele brouwproces nog in eigen beheer. Bavaria is de enige grote brouwer in Nederland die haar bier brouwt met zuiver natuurlijk mineraalwater uit eigen bronnen. Dit kenmerkt de belangrijkste filosofie van Bavaria: een constante hoge kwaliteit van haar bieren. Van de ruim 6 miljoen hectoliter bier die de in Brabant gewortelde organisatie jaarlijks produceert, is 65 procent bestemd voor de buitenlandse markt. Inmiddels genieten meer dan 160 landen van Bavaria bier.
www.bavaria.com

Voor meer informatie: www.bavaria.com en www.bavariacorporate.com