Kroon introduceert nieuwe manier van bier bestellen

19-01-2017

Vandaag besteld, morgen geleverd zorgt voor maximale vrijheid voor horeca

Lieshout, 4 januari 2017 - Kroon bier maakt het voor horecaondernemers als eerste mogelijk om ambachtelijk gebrouwen pilsener online te bestellen zonder contract en tegen een concurrerende prijs. De nieuwe manier van bier bestellen is snel en simpel en geeft maximale vrijheid aan horeca-uitbaters. Het concept van Kroon is nieuw in de biermarkt en speelt hiermee optimaal in op de toenemende behoefte van horecaondernemers om zelf te bepalen welk bier zij in hun café, restaurant of sportkantine tappen en wanneer ze dit bestellen. Vanaf 9 januari is Kroon bier online verkrijgbaar via www.kroonbier.nl.

Voor 20:00 uur besteld, morgen op de tap
Kroon bier is online te bestellen, precies zoals ondernemers anno 2017 gewend zijn aankopen te doen. De levering van het bier wordt rechtstreeks vanuit de brouwerij gedaan, waardoor kwaliteit en snelheid gegarandeerd is. Wanneer ondernemers voor 20:00 uur een bestelling plaatsen, kunnen zij de volgende dag Kroon bier serveren aan hun gasten. De prijs is eerlijk en transparant opgebouwd uit de bierprijs, de leveringskosten en het statiegeld.

Snel, simpel en contractloos
Jorn van de Ven, Manager E-Commerce, licht toe: “Opvallend genoeg bestond er in de biermarkt geen eenvoudig online concept, waarbij een horecaondernemer direct bij een brouwer fusten kan bestellen en die hij de volgende dag geleverd krijgt, zonder verdere verplichtingen. Door ons te richten op de essentie, het proces efficiënt in te richten en bovendien gebruik te maken van huidige digitale technologieën bieden we onze klant optimaal gemak. Bij Kroon vinden we dat iedere horecaondernemer eenvoudig online toegang moet hebben tot smaakvol bier van de beste kwaliteit. Daarnaast bieden we een transparante prijs die voor iedereen gelijk is. We zijn enorm trots op deze nieuwe manier van premium pilsener bestellen, namelijk snel, simpel en contractloos.”

Toegankelijk pilsener met historie
Kroon is een ambachtelijk pilsener met een rijke historie. Het werd voor het eerst gebrouwen in 1627 in het Noord-Brabantse Oirschot. Nu, bijna vierhonderd jaar later, is Kroon bier online beschikbaar voor alle horecaondernemers van Nederland. Het traditionele familierecept is door de eeuwen heen verfijnd en zorgvuldig afgestemd op de smaak van de hedendaagse bierconsument. Het resultaat is een eigenzinnig en zeer toegankelijk kwaliteitsbier.
Over Kroon
Kroon is een zelfstandig onderdeel van Bavaria. Kroon bier fusten zijn online te bestellen. Kroon bier werkt samen met een externe logistiek dienstverlener om de fusten direct af te leveren bij haar klanten.

Rinske van den Bos, External Communications Manager
E: rinske.vandenbos@bavaria.nl

Over Bavaria N.V.

Bavaria heeft als onafhankelijke familiebrouwerij een unieke positie op de internationale biermarkt. Al zeven generaties lang wordt het bedrijf geleid door de familie Swinkels. Doordat het bedrijf beschikt over twee eigen mouterijen is het gehele brouwproces nog in eigen beheer. Bavaria is de enige grote brouwer in Nederland die haar bier brouwt met zuiver natuurlijk mineraalwater uit eigen bronnen. Dit kenmerkt de belangrijkste filosofie van Bavaria: een constante hoge kwaliteit van haar bieren. Van de ruim 6 miljoen hectoliter bier die de in Brabant gewortelde organisatie jaarlijks produceert, is 65% bestemd voor de buitenlandse markt. Inmiddels genieten meer dan 120 landen van Bavaria bier.
www.bavaria.com