Bavaria komt deze zomer met Bavaria Radler Ice Lemon 2.0%

29-06-2017

IJs om te proosten

Lieshout, 29 juni 2017 - Bavaria introduceert Bavaria Radler Ice Lemon 2.0%. De ultieme verfrisser van Bavaria, Bavaria Radler Lemon 2.0%, is er nu ook op een stokje. Hiermee komt de bierbrouwer uit Lieshout als eerste grote brouwer met een Radler-ijsje. Het verfrissende ijsje met de lichtzoete smaak van Radler, tonen van citrusfruit én 2.0% alcohol zal deze zomer exclusief verkrijgbaar zijn op diverse festivals en evenementen. Festival Wish Outdoor in Beek en Donk heeft de primeur.

Het idee om van Bavaria Radler Lemon 2.0% een ijsje te maken ontstond binnen een intern innovatieprogramma van Bavaria. Twee medewerkers pitchten hun idee succesvol aan de directie. “Wat zal er nou nóg verfrissender zijn dan een Bavaria Radler?” Daarmee was het idee geboren. Ze kregen groen licht om het ijsje daadwerkelijk te produceren en op de markt te brengen. In het kader van de recent geïntroduceerde Bavaria-campagne “Welcome to the Family”, wordt voor deze introductie “Welcome to the cold side of the Family” gebruikt.
Het ijsje bestaat voor 98,3% uit Radler-bier en bevat alcohol. Doordat een natuurlijke vezel is toegevoegd blijven de alcohol en het koolzuur in het ijsje behouden, wat zorgt voor een verfrissende structuur met de échte smaak van Bavaria Radler Lemon 2.0%. Het product is zodoende alleen geschikt voor consumenten boven de 18 jaar. Eén Radler-ijsje bevat slechts 26 kilocalorieën.

Beschikbaarheid
Bavaria Radler Ice Lemon 2.0% is dit weekend verkrijgbaar tijdens festival Wish Outdoor in Beek en Donk en zal deze zomer bij meer evenementen te vinden zijn. Het ijs om mee te proosten wordt op dit moment in beperkte aantallen geproduceerd, maar Bavaria is van plan het nieuwe product het komende jaar ook beschikbaar te maken in de supermarkt voor alle liefhebbers.

rinske.van.den.bos@bavaria.nl

Over Bavaria N.V.

Bavaria heeft als onafhankelijke familiebrouwerij een unieke positie op de internationale biermarkt. Al zeven generaties lang wordt het bedrijf geleid door de familie Swinkels. Doordat het bedrijf beschikt over twee eigen mouterijen is het gehele brouwproces nog in eigen beheer. Bavaria is de enige grote brouwer in Nederland die haar bier brouwt met zuiver natuurlijk mineraalwater uit eigen bronnen. Dit kenmerkt de belangrijkste filosofie van Bavaria: een constante hoge kwaliteit van haar bieren. Van de ruim 6 miljoen hectoliter bier die de in Brabant gewortelde organisatie jaarlijks produceert, is 65% bestemd voor de buitenlandse markt. Inmiddels genieten meer dan 120 landen van Bavaria bier.
www.bavaria.com