Bavaria Radler Ice Lemon 2.0% vanaf nu verkrijgbaar in de supermarkt

17-08-2017

Lieshout, 17 augustus 2017 – Sinds de introductie van het Radler-ijsje van Bavaria afgelopen juni, heeft de brouwer uit Lieshout overweldigende reacties gekregen en is er enorme vraag ontstaan van consumenten en retailers. De ultieme verfrisser van Bavaria, Bavaria Radler Ice Lemon 2.0% was in beperkte hoeveelheid te koop bij verschillende festivals en evenementen, maar is vanaf nu verkrijgbaar in de meeste supermarkten in Nederland.

Het ijs om mee te proosten zit verpakt in een sixpack-doos en de consumentenadviesprijs hiervan bedraagt 4,99 EUR. De ijsjes van Bavaria zijn verkrijgbaar in diverse supermarkten in Nederland, waaronder Albert Heijn, Jumbo en Plus. Ze zijn te vinden in het vriesvak.

Bavaria Radler Ice Lemon 2.0% bestaat voor 98,3 procent uit Radler-bier en bevat alcohol. Het product is zodoende alleen geschikt voor consumenten boven de 18 jaar. Eén Radler-ijsje bevat slechts 25 kilocalorieën. Het idee om van Bavaria Radler Lemon 2.0% een ijsje te maken ontstond binnen een intern innovatieprogramma van Bavaria. Twee medewerkers pitchten hun idee succesvol aan de directie en hebben het in zeer korte tijd op de markt gebracht.

Rinske van den Bos, Global External Communications Manager
T: 06 22455191
E: rinske.vandenbos@bavaria.nl

<strong 13px;"="">Over Bavaria N.V.

Bavaria heeft als onafhankelijke familiebrouwerij een unieke positie op de internationale biermarkt. Al zeven generaties lang wordt het bedrijf geleid door de familie Swinkels. Doordat het bedrijf beschikt over twee eigen mouterijen is het gehele brouwproces nog in eigen beheer. Bavaria is de enige grote brouwer in Nederland die haar bier brouwt met zuiver natuurlijk mineraalwater uit eigen bronnen. Dit kenmerkt de belangrijkste filosofie van Bavaria: een constante hoge kwaliteit van haar bieren. Van de ruim 6 miljoen hectoliter bier die de in Brabant gewortelde organisatie jaarlijks produceert, is zo’n twee derde bestemd voor de buitenlandse markt. Inmiddels genieten meer dan honderddertig landen van Bavaria bier.

bavariacorporate.com