Bavaria Radler Ice Lemon 2.0% vanaf nu verkrijgbaar in de supermarkt

17-08-2017

Lieshout, 17 augustus 2017 – Sinds de introductie van het Radler-ijsje van Bavaria afgelopen juni, heeft de brouwer uit Lieshout overweldigende reacties gekregen en is er enorme vraag ontstaan van consumenten en retailers. De ultieme verfrisser van Bavaria, Bavaria Radler Ice Lemon 2.0% was in beperkte hoeveelheid te koop bij verschillende festivals en evenementen, maar is vanaf nu verkrijgbaar in de meeste supermarkten in Nederland.

Het ijs om mee te proosten zit verpakt in een sixpack-doos en de consumentenadviesprijs hiervan bedraagt 4,99 EUR. De ijsjes van Bavaria zijn verkrijgbaar in diverse supermarkten in Nederland, waaronder Albert Heijn, Jumbo en Plus. Ze zijn te vinden in het vriesvak.

Bavaria Radler Ice Lemon 2.0% bestaat voor 98,3 procent uit Radler-bier en bevat alcohol. Het product is zodoende alleen geschikt voor consumenten boven de 18 jaar. Eén Radler-ijsje bevat slechts 25 kilocalorieën. Het idee om van Bavaria Radler Lemon 2.0% een ijsje te maken ontstond binnen een intern innovatieprogramma van Bavaria. Twee medewerkers pitchten hun idee succesvol aan de directie en hebben het in zeer korte tijd op de markt gebracht.

NIET VOOR PUBLICATIE

Rinske van den Bos (rinske.vandenbos@bavaria.nl)

Swinkels Family Breweries N.V. is de holdingmaatschappij van o.a. Bavaria N.V., Palm N.V. en Holland Malt. Al zeven generaties lang leidt de familie Swinkels de onafhankelijke familiebrouwerij. Daarmee heeft de brouwerij een unieke positie op de internationale biermarkt. Swinkels Family Breweries N.V. kent vijf eigen brouwerijlocaties: Lieshout (NL), Berkel-Enschot (NL), Steenhuffel (BE), Roeselare (BE) en Debre Birhan (ET). Daarnaast werkt de brouwerij nauw samen met brouwerij de Molen uit Bodegraven. Het waarborgen van een constante hoge kwaliteit van deze bieren kenmerkt de belangrijkste filosofie van de brouwer. Zo brouwt de Bavaria brouwerij in Lieshout als enige grote brouwer in Nederland haar bier met zuiver natuurlijk mineraalwater uit eigen bronnen. Doordat het bedrijf daarnaast beschikt over twee eigen mouterijen heeft ze het gehele brouwproces in eigen beheer. Van de zeven miljoen hectoliter bier dat jaarlijks geproduceerd wordt, is  zo’n twee derde bestemd voor de export. Inmiddels genieten consumenten in meer dan honderddertig landen van de bieren van Swinkels Family Breweries N.V.

<strong 13px;"="">