Bavaria zet haar 0.0% bieren in de schijnwerpers

20-04-2018
  • Bavaria biedt meest gevarieerde keuze in alcoholvrije bieren
  • Opmars alcoholvrij bier niet te stoppen
  • Nieuwe commercial richt zich op verfrissende karakter 0.0% bier van Bavaria

Lieshout - Bavaria geeft het startsein voor een nieuwe campagne waarin zij haar alcoholvrije bieren in de schijnwerpers zet. Onder de noemer ‘Niets zo verfrissend als Bavariaaaaaaaaaa…’ zet zij haar verschillende varianten 0.0% bier op de kaart. Vandaag gaat online en op televisie een commercial live waarin het verfrissende karakter van het alcoholvrije bier van Bavaria centraal staat. De Brabantse bierbrouwer heeft het meest gevarieerde assortiment 0.0% bieren voor elke liefhebber die met dit zomerse weer wil genieten van een lekker verfrissend alcoholvrij bier. Bekijk de TV-commercial hier.

Volop variatie
Gisteren publiceerde de koepelorganisatie van Nederlandse Brouwers nieuwe cijferswaaruit blijkt dat de consumptie van alcoholvrij bier vorig jaar met een kwart is toegenomen. Dit is alweer het achtste jaar op rij dat deze biercategorie de grootste groei laat zien. Bavaria biedt bierliefhebbers maar liefst vier varianten alcoholvrij bier in fles: 0.0% Original, 0.0% Wit, 0.0% Radler Lemon en 0.0% Mex. Daarnaast is de variant 0.0% Fruity Rosé verkrijgbaar in blik en heeft Bavaria als enige brouwer 0.0% op de tap. Samen bieden deze alcoholvrije biervarianten een mooie en verfrissende mix van pils, witbier, Radler, fruitbier en bier met een verrassende twist van Tequila en Lemon.

Altijd toekomst gezien in 0.0%
“De populariteit van 0.0% bier is in de afgelopen jaren enorm gestegen. Voor Bavaria een goed moment om in onze nieuwe campagne de schijnwerpers te richten op ons ruime assortiment alcoholvrij bier”, aldus Erik Soeteman, Marketing en Trade Marketing Manager van Bavaria. “Bij Bavaria zijn we altijd blijven geloven in alcoholvrij bier. In een dalende markt zijn wij de kar blijven trekken. Het heeft even geduurd, maar we zijn blij dat heel Nederland 0.0% bier heeft omarmd. We merken dat bierliefhebbers steeds vaker zonder schaamte kiezen voor alcoholvrije varianten.”

De nieuwe commercial is ontwikkeld door Fama Volat en CLIFF. Hij is vanaf vandaag te zien op tv en online. Ook wordt de aandacht gevestigd op het verfrissende Bavariaaaaaaaaaa door middel van digitale abri’s, online displays en via social media. Bovendien brengt Bavaria haar 0.0% bier met activaties op de winkelvloer in beeld en worden ruim 400.000 samples van het alcoholvrije bier uitgedeeld.

Swinkels Family Breweries N.V. is de holdingmaatschappij van o.a. Bavaria N.V., Palm N.V. en Holland Malt. Al zeven generaties lang leidt de familie Swinkels de onafhankelijke familiebrouwerij. Daarmee heeft de brouwerij een unieke positie op de internationale biermarkt. Swinkels Family Breweries N.V. kent vijf eigen brouwerijlocaties: Lieshout (NL), Berkel-Enschot (NL), Steenhuffel (BE), Roeselare (BE) en Debre Birhan (ET). Daarnaast werkt de brouwerij nauw samen met brouwerij de Molen uit Bodegraven. Het waarborgen van een constante hoge kwaliteit van deze bieren kenmerkt de belangrijkste filosofie van de brouwer. Zo brouwt de Bavaria brouwerij in Lieshout als enige grote brouwer in Nederland haar bier met zuiver natuurlijk mineraalwater uit eigen bronnen. Doordat het bedrijf daarnaast beschikt over twee eigen mouterijen heeft ze het gehele brouwproces in eigen beheer. Van de zeven miljoen hectoliter bier dat jaarlijks geproduceerd wordt, is zo’n twee derde bestemd voor de export. Inmiddels genieten consumenten in meer dan honderddertig landen van de bieren van Swinkels Family Breweries N.V.

Voor meer informatie: www.bavaria.com en www.bavariacorporate.com.

E: rinske.vandenbos@bavaria.nl