Bestuurlijke wijziging Swinkels Family Breweries N.V.

30-03-2018

Lieshout - Frank Swinkels, Chief Financial Officer (CFO) van Swinkels Family Breweries N.V., heeft besloten om zijn carrière buiten het familiebedrijf voort te zetten. Frank heeft 16 jaar met volle overgave voor Bavaria gewerkt. Frank wil zijn energie, gedrevenheid en knowhow voor nieuwe uitdagingen inzetten. De snel veranderende wereld om ons heen biedt enorme kansen om de komende jaren op andere gebieden successen te boeken. Frank heeft de intentie om zijn algemene commerciële kwaliteiten en brede financiële achtergrond in de toekomst te gaan combineren met een internationaal gerichte functie.

Frank heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van de meerjarenstrategie van Swinkels Family Breweries N.V. en het optimaliseren van de financiële motor achter het bedrijf. Daarmee heeft Frank, samen met zijn collega’s, belangrijke veranderingen kunnen doorvoeren en meerdere mijlpalen kunnen bereiken, vooral ook op internationaal gebied. Ook heeft Frank een belangrijke rol gespeeld bij verschillende overnames, inclusief recentelijk bij de succesvolle overname van Palm Belgian Craft Brewers. Frank laat een sterk en stabiel bedrijf achter. De omzet en winstgevendheid, in met name export, zijn de afgelopen jaren mede onder zijn verantwoordelijkheid substantieel gestegen.
De Directie, Raad van Commissarissen en de gehele familie Swinkels danken Frank voor zijn toewijding, energie en enorme bijdrage en wensen hem en zijn gezin een mooie toekomst toe.

------
Swinkels Family Breweries N.V. is de holdingmaatschappij van o.a. Bavaria N.V., Palm N.V. en Holland Malt. Al zeven generaties lang leidt de familie Swinkels de onafhankelijke familiebrouwerij. Daarmee heeft de brouwerij een unieke positie op de internationale biermarkt. Swinkels Family Breweries N.V. kent vijf eigen brouwerijlocaties: Lieshout (NL), Berkel-Enschot (NL), Steenhuffel (BE), Roeselare (BE) en Debre Birhan (ET). Daarnaast werkt de brouwerij nauw samen met brouwerij de Molen uit Bodegraven. Het waarborgen van een constante hoge kwaliteit van haar bieren kenmerkt de belangrijkste filosofie van de brouwersfamilie. Zo brouwt de Bavaria brouwerij in Lieshout als enige grote brouwer in Nederland haar bier met zuiver natuurlijk mineraalwater uit eigen bronnen. Doordat het bedrijf daarnaast beschikt over twee eigen mouterijen heeft ze het gehele brouwproces in eigen beheer. Van de zeven miljoen hectoliter bier die de brouwer jaarlijks produceert, is zo’n twee derde bestemd voor de buitenlandse markt. Inmiddels genieten consumenten in meer dan honderddertig landen van de bieren van Swinkels Family Breweries N.V.