Na succesvolle introductie, nu twee nieuwe varianten Radler ijs van Bavaria

14-05-2018

·        Na Radler ijs op een stokje introduceert Bavaria twee nieuwe varianten:
                              1. Tube met een vleugje limoncello
                              2. Beker schepijs
·        Alle ijsjes zijn op basis van Bavaria Radler Lemon 2.0%
·        Vanaf 14 mei verkrijgbaar in de supermarkt, in de horeca en op evenementen

Vanaf deze week introduceert Bavaria twee nieuwe Radler ijsvarianten. Consumenten kunnen voortaan niet alleen genieten van Radler bier op een stokje, maar ook als schepijs of in een tube. De temperaturen stijgen, de zon laat zich steeds vaker zien en de terrassen stromen weer vol. Het is lente! De periode waarin ijsjes weer volop gegeten worden en verfrissende drankjes als Radler populair zijn. Dit inzicht leidde vorig jaar tot de introductie van Bavaria Radler Lemon Ice 2.0%. De combinatie van verkoelend ijs en de heerlijke smaak van Bavaria Radler Lemon. Dit nieuwe ijsje was zo’n groot succes, dat Bavaria besloot om liefhebbers van Radler en ijs nog meer keuze te geven.

Radler ijs op een stokje
Het idee om van Bavaria Radler Lemon 2.0% een ijsje te maken ontstond vorig jaar tijdens een intern innovatieprogramma van Bavaria. Twee medewerkers pitchten hun idee succesvol aan de directie en kregen groen licht om het ijsje daadwerkelijk te produceren en op de markt te brengen. Het Radler ijs op een stokje was een primeur en werd een grote hit! Het ijsje won eind vorig jaar de Foodservice Marketing Award in de categorie ‘innovatie’.

2 nieuwe varianten!
Het succes van het eerste Radler ijsje smaakte naar meer. Daarom komen er nu twee nieuwe varianten op de markt. De eerste variant is een tube “Bavaria Radler Lemon Ice 2.0% with a shot of limoncello”. Een verfrissend ijsje met 2,0% alcohol dat slechts 28 kcal bevat. Daarnaast introduceert Bavaria Radler Lemon schepijs met 1,0% alcohol. Een heerlijk ijsje om tussendoor op te lepelen of als toetje. Ook het Radler ijs op het stokje is vernieuwd en is nu nog verfrissender. Je zult deze ijsjes tegen komen in de supermarkt, in de horeca en op diverse evenementen.

<div helvetica,="" arial,="" sans-serif;="" font-size:="" 14px;="" color:="" rgb(75,="" 75,="" 75);"="">----

Swinkels Family Breweries N.V. is de holdingmaatschappij van o.a. Bavaria N.V., Palm N.V. en Holland Malt. Al zeven generaties lang leidt de familie Swinkels de onafhankelijke familiebrouwerij. Daarmee heeft de brouwerij een unieke positie op de internationale biermarkt. Swinkels Family Breweries N.V. kent vijf eigen brouwerijlocaties: Lieshout (NL), Berkel-Enschot (NL), Steenhuffel (BE), Roeselare (BE) en Debre Birhan (ET). Daarnaast werkt de brouwerij nauw samen met brouwerij de Molen uit Bodegraven. Het waarborgen van een constante hoge kwaliteit van deze bieren kenmerkt de belangrijkste filosofie van de brouwer. Zo brouwt de Bavaria brouwerij in Lieshout als enige grote brouwer in Nederland haar bier met zuiver natuurlijk mineraalwater uit eigen bronnen. Doordat het bedrijf daarnaast beschikt over twee eigen mouterijen heeft ze het gehele brouwproces in eigen beheer. Van de zeven miljoen hectoliter bier dat jaarlijks geproduceerd wordt, is zo’n twee derde bestemd voor de export. Inmiddels genieten consumenten in meer dan honderddertig landen van de bieren van Swinkels Family Breweries N.V.

Rinske van den Bos, Global External Communications Manager Bavaria
E: rinske.vandenbos@bavaria.nl