Swinckels’ en Morgan Freeman brengen een ode aan intuïtie

08-03-2017

Grootse introductie van Swinckels’ superior pilsener in het retailkanaal

Lieshout, 8 maart 2017 – Luister naar je inner voice. Net als de familie Swinkels toen ze Swinckels’ superior pilsener brouwden. Dat is de boodschap van Morgan Freeman in de nieuwe commercial van Swinckels’. De bierbrouwer bundelde zijn krachten met de wereldster ter ere van de introductie van Swinckels’ superior pilsener in het retailkanaal. Het premium pils maakt na tien jaar de stap van horeca naar retail en wordt daarmee het meest verfijnde pils in het reguliere pilsener-segment.

Familiebedrijf Bavaria wordt al zeven generaties lang geleid door de familie Swinkels. Toen de zevende generatie het stokje overnam, brouwden zij als eerbetoon aan hun vaders een bijzonder bier: Swinckels’ superior pilsener. Ontstaan uit een eeuwenoude familietraditie en een heilig vertrouwen in eigen intuïtie. “We brouwen al generaties lang zoals wij denken, of beter nog, voelen dat het goed is. Los van conventies, overdreven marktdenken of de waan van de dag”, vertelt Gijs Swinkels, Global Marketing Manager Swinckels. “Swinckels’ superior pilsener is een eerbetoon aan intuïtie. Onze inner voice. Met zijn unieke stemgeluid en sterke persoonlijkheid is Morgan Freeman de perfecte spokesperson om dit verhaal bij een breed publiek bekend te maken.”

Grootse introductie

Met de ‘Inner voice’-campagne wordt Swinckels’ superior pilsener groots geïntroduceerd in het retail schap. Na tien jaar bouwen aan het premium merk in horeca - Swinckels’ is verkrijgbaar bij ruim 650 locaties waaronder 15 procent van de Nederlandse sterrenrestaurants - kunnen consumenten nu ook thuis genieten van het uitgesproken pilsener. Gijs Swinkels: “We zien dat er behoefte is aan premium pils met smaak. Swinckels’ is geen speciaalbier, maar wel een heel speciaal bier. Het meest verfijnde pils in het reguliere pilsener-segment met een onderscheidend, complex en verfrissend karakter. Een bijzonder pils voor een breed publiek. Met het onderscheidende en verfrissende karakter en de stijlvolle uitstraling maak je gewone momenten bijzonder.”

Swinckels’ wordt gebrouwen in Lieshout met zuiver mineraalwater uit eigen bron en gist dat exclusief voor de familie wordt gekweekt. De blend van Cascade hop uit de Amerikaanse Yakima-vallei en Polaris hop uit de Hallertau regio in Duitsland geven Swinckels’ zijn unieke karakter: licht kruidig en fruitig met een verfijnde bitter en een mooie, zachte afronding.

Swinckels’ is vanaf deze week verkrijgbaar bij supermarkten door heel Nederland in 6-packs voor een consumentenadviesprijs van(€ 5,99) en 15-packs (€ 13,99). Daarnaast is er een giftpack (3 flesjes inclusief glas) verkrijgbaar (€ 2,99). De stijlvolle en onderscheidende verpakkingen zijn te vinden in het pilsschap.

NIET VOOR PUBLICATIE

Rinske van den Bos (rinske.vandenbos@bavaria.nl)

Swinkels Family Breweries N.V. is de holdingmaatschappij van o.a. Bavaria N.V., Palm N.V. en Holland Malt. Al zeven generaties lang leidt de familie Swinkels de onafhankelijke familiebrouwerij. Daarmee heeft de brouwerij een unieke positie op de internationale biermarkt. Swinkels Family Breweries N.V. kent vijf eigen brouwerijlocaties: Lieshout (NL), Berkel-Enschot (NL), Steenhuffel (BE), Roeselare (BE) en Debre Birhan (ET). Daarnaast werkt de brouwerij nauw samen met brouwerij de Molen uit Bodegraven. Het waarborgen van een constante hoge kwaliteit van deze bieren kenmerkt de belangrijkste filosofie van de brouwer. Zo brouwt de Bavaria brouwerij in Lieshout als enige grote brouwer in Nederland haar bier met zuiver natuurlijk mineraalwater uit eigen bronnen. Doordat het bedrijf daarnaast beschikt over twee eigen mouterijen heeft ze het gehele brouwproces in eigen beheer. Van de zeven miljoen hectoliter bier dat jaarlijks geproduceerd wordt, is  zo’n twee derde bestemd voor de export. Inmiddels genieten consumenten in meer dan honderddertig landen van de bieren van Swinkels Family Breweries N.V.