Voetbalheld Maradona scoort 0-0

18-08-2017

Remake van een van de meest legendarische Bavaria 0.0 reclames

Lieshout – Diego Armando Maradona is voor een Bavaria 0.0 gegaan. Op verzoek van Bavaria heeft hij gisteravond in het Philips Stadion van PSV een remake opgenomen van Marco van Basten’s spraakmakende commercial voor Bavaria 0.0 uit 1993. De Argentijn, die nog steeds een fameuze traptechniek heeft, ontkurkte op virtuoze wijze een flesje Bavaria 0.0 en jongleerde zoals in zijn beste dagen. De video met Maradona’s traptechniek is hier te zien.

De voormalige Argentijnse stervoetballer is in het Nederlandse Mierlo neergestreken voor een trainingskamp met zijn club Al Fujairah. Vorige week was het fenomeen te gast in het Philips Stadion om de Eredivisie seizoensopening van PSV tegen AZ bij te wonen. Het bracht Bavaria op het idee om Maradona te vragen promotie te maken voor hun alcoholvrije bier - Bavaria 0.0 - op de manier zoals Marco van Basten dat in 1993 ooit deed in het Milanese San Siro Stadion.

Peer Swinkels: “We hebben een lange historie met opmerkelijke reclames met een leuke paradox. Toen we zagen dat Maradona in de buurt was en wel in was voor een echte Bavaria 0.0 konden we de kans niet laten liggen om een van onze meest legendarische reclames ooit, opnieuw met hem te maken. We zijn enorm trots dat dit gelukt is.”

Facebookactie: het veld op met Maradona!
Consumenten kunnen in het bijzijn van Maradona hun voetbalkunsten tonen. Meedoen met de winactie kan via de Bavaria Facebook-pagina vanaf zaterdag 19 augustus.
Over Bavaria N.V.
Bavaria heeft als onafhankelijke familiebrouwerij een unieke positie op de internationale biermarkt. Al zeven generaties lang wordt het bedrijf geleid door de familie Swinkels. Doordat het bedrijf beschikt over twee eigen mouterijen is het gehele brouwproces in eigen beheer. Bavaria is de enige grote brouwer in Nederland die haar bier brouwt met zuiver natuurlijk mineraalwater uit eigen bronnen. Dit kenmerkt de belangrijkste filosofie van Bavaria: een constante hoge kwaliteit van haar bieren. Van de ruim zeven miljoen hectoliter bier die de in Brabant gewortelde organisatie jaarlijks produceert, is zo’n twee derde bestemd voor de buitenlandse markt. Inmiddels genieten meer dan honderddertig landen van Bavaria bier. bavariacorporate.com