Voetbalheld Maradona scoort 0-0

18-08-2017

Remake van een van de meest legendarische Bavaria 0.0 reclames

Lieshout – Diego Armando Maradona is voor een Bavaria 0.0 gegaan. Op verzoek van Bavaria heeft hij gisteravond in het Philips Stadion van PSV een remake opgenomen van Marco van Basten’s spraakmakende commercial voor Bavaria 0.0 uit 1993. De Argentijn, die nog steeds een fameuze traptechniek heeft, ontkurkte op virtuoze wijze een flesje Bavaria 0.0 en jongleerde zoals in zijn beste dagen. De video met Maradona’s traptechniek is hier te zien.

De voormalige Argentijnse stervoetballer is in het Nederlandse Mierlo neergestreken voor een trainingskamp met zijn club Al Fujairah. Vorige week was het fenomeen te gast in het Philips Stadion om de Eredivisie seizoensopening van PSV tegen AZ bij te wonen. Het bracht Bavaria op het idee om Maradona te vragen promotie te maken voor hun alcoholvrije bier - Bavaria 0.0 - op de manier zoals Marco van Basten dat in 1993 ooit deed in het Milanese San Siro Stadion.

Peer Swinkels: “We hebben een lange historie met opmerkelijke reclames met een leuke paradox. Toen we zagen dat Maradona in de buurt was en wel in was voor een echte Bavaria 0.0 konden we de kans niet laten liggen om een van onze meest legendarische reclames ooit, opnieuw met hem te maken. We zijn enorm trots dat dit gelukt is.”

Facebookactie: het veld op met Maradona!
Consumenten kunnen in het bijzijn van Maradona hun voetbalkunsten tonen. Meedoen met de winactie kan via de Bavaria Facebook-pagina vanaf zaterdag 19 augustus.

NIET VOOR PUBLICATIE

Rinske van den Bos (rinske.vandenbos@bavaria.nl)

Swinkels Family Breweries N.V. is de holdingmaatschappij van o.a. Bavaria N.V., Palm N.V. en Holland Malt. Al zeven generaties lang leidt de familie Swinkels de onafhankelijke familiebrouwerij. Daarmee heeft de brouwerij een unieke positie op de internationale biermarkt. Swinkels Family Breweries N.V. kent vijf eigen brouwerijlocaties: Lieshout (NL), Berkel-Enschot (NL), Steenhuffel (BE), Roeselare (BE) en Debre Birhan (ET). Daarnaast werkt de brouwerij nauw samen met brouwerij de Molen uit Bodegraven. Het waarborgen van een constante hoge kwaliteit van deze bieren kenmerkt de belangrijkste filosofie van de brouwer. Zo brouwt de Bavaria brouwerij in Lieshout als enige grote brouwer in Nederland haar bier met zuiver natuurlijk mineraalwater uit eigen bronnen. Doordat het bedrijf daarnaast beschikt over twee eigen mouterijen heeft ze het gehele brouwproces in eigen beheer. Van de zeven miljoen hectoliter bier dat jaarlijks geproduceerd wordt, is  zo’n twee derde bestemd voor de export. Inmiddels genieten consumenten in meer dan honderddertig landen van de bieren van Swinkels Family Breweries N.V.